Într-o economie de piață, prețurile tuturor bunurilor și serviciile se pot modifica în orice moment. Atunci când se înregistrează o creștere generalizată a prețurilor bunurilor și serviciilor, are loc inflația. Altfel spus, inflația scadență monedei în timp.
Încă de la sfârșitul anului 2021 sa observat o creștere rapidă a prețurilor în cazul articolelor zilnice, a bunurilor de folosință îndelungată și a serviciilor. Astfel, în urma acestor majorări de preț, foarte multe magazine și companii au majorat prețurile produse sau pe care le comercializează, astfel încât să poată acoperi toate cheltuielile și să înregistreze un profit minim.
Pe raza județului Dâmbovița, multe companii au fost și sunt afectate de fenomenul inflației. Scumpirea utilităților a îngreunat producția de bunuri sau a făcut pe directorii companiilor să mărească prețurile produselor și serviciile pe care le oferă ofertelor. În acest caz, cei mai afectați sunt vii finali, care resimt aceste majorări la toate bunurile care intra în consumul gopodăriei.
Chiar dacă le este greu să facă față inflației, nu toate companiile au fost afectate de acest fenomen ori, cel puțin, nu se lasă afectate. În urma unor comparații de preț între anul precedent și anul precedent, se constată câteva dintre companiile dâmbovițene față de inflației. Printre acestea se numără și Regata, o firmă de top din județ, dar și din țară.
REGATA să facă față inflației investițiilor constante și a stocurilor mari, de zeci de milioane de lei, pe care le deține. Compania asigură stocuri constante, de peste un milion de metrii pătrați de placi ceramice și peste 500.000 de metrii pătrați de parchet. De asemenea, acesta este importatorul numărul 1 de gresie și faianță din România și depășește chiar și marile lanțuri de magazine de bricolaj. De altfel, creșterea costurilor de producție nu a afectat compania și nici prețul produselor pe care le comercializează.
Cauzele apariției inflației sunt multiple, însă cel mai important aspect, din punctul de vedere al unei companii, este să menții aceeași linie, astfel încât consumatorul final, respectiv clientul, să nu fie afectat.