Contribuabilii care desfășoară activități economice într-o formă autorizată au obligația ca, din 1 martie, să se înregsteze și să transmită prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) cererile, înscrisurile sau oricare alte documente conform precederilor legale, altfel, acestea nu vor fi luate în considerare, a anunțat Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Obligativitatea transmiterii la organul fiscal central a cererilor, înscrisurilor și a altor documente prin intermediul Spațiului Privat Virtual, începând cu data de 1 martie 2022, a fost introdusă prin Ordonanța Guvernului nr. 11 din 30 august 2021 pentru modificarea și completarea Legii 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale, a precizat ANAF.
Potrivit actului normativ, această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberal sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale întreprinderilor familiale.
sursa:gandul.ro